2011. február 8., kedd

Kókuszos banános szelet (Magazine Monday)


Egy újabb (tényleg hétfőn készült) recepttel csatlakozom a Magazine Monday Mozgalom-hoz. Anyutól oroztam el a Blikk Nők egyik számát a benne található 4 banános recept miatt. Időről időre előfordul ugyanis, hogy a kelleténél több banánt halmozunk fel és villámgyors megoldást kell találni a felhasználásukra. Most is találtam 3 (szerintem) túl barna példányt a hűtőben, így gyorsan kiválasztottam az egyik süteményt. Mindössze annyit változtattam az eredeti recepten, hogy a 350 g lisztből 50 g-ot kókuszreszelékkel helyettesítettem.

Hozzávalók:
3 db banán, 4 db tojás, 250 g puha vaj, 200 g porcukor, csipetnyi só, 1 tk sütőpor, 300 g liszt, 50 g kókuszreszelék
  • A banánokat meghámozzuk, villával pépesítjük.
  • A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájukat a vajjal és a porcukorral habosra keverjük.
  • A fehérjéből a sóval kemény habot verünk.
  • A tojássárgás krémhez hozzáadjuk a pépesített banánt, a kókuszreszeléket, majd apránként a sütőporral elkevert lisztet is.
  • Végül könnyed mozdulatokkal beleforgatjuk a habot is.
  • Vajjal kikent, liszttel megszórt tepsibe terítjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük.
  • Miután kihűlt, szeleteljük fel és szórjuk meg porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...