2011. május 19., csütörtök

Rebarbarás sütemény


Még Németországban kedveltem meg a rebarbarát, ahol ugye Rhabarber-nek hívják (érdekes ez a magánhangzó csere). Anyu kertjében már évek óta bőségesen terem, és mivel pont itthon vagyunk, és most van szezonja ennek az érdekes növénynek, készítettem egy 1 tálban 1 villával kikeverhető sütit. Időszükében szenvedőknek és kevésbé gyakorlott konyhatündéreknek ez a megfelelő recept!:-)
Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy réteslisztet használtam, mert anyu spájzában egyszerűen nem találtam meg a sima lisztet. De így is nagyon finom lett,  kellemes, édes-savanykás süti ez.

Hozzávalók:
5 rebarbara szár, 2 csg vaníliás cukor, 30 dkg liszt, 10 dkg cukor, 1 tk sütőpor, 2 db tojás, 2 dl tej, 10 dkg olvasztott vaj, 2 ek barna cukor + 1 kk fahéj
  • A rebarbarát megtisztítjuk, 2 cm-es darabokra vágjuk, a vaníliás cukorral összeforgatjuk és időnként megkeverve kb. 10 percig pároljuk.
  • Közben a lisztet összekeverjük a cukorral, sütőporral, tojással, tejjel és az olvasztott vajjal.
  • Kivajazott, lisztezett tepsibe öntjük a tésztát, majd szépen elrendezzük rajta a párolt rebarbarát.
  • A tészta tetejét fahéjas cukorral megszórjuk és 180 fokra előmelegített sütőbe jó fél óra alatt megsütjük a süteményt.
Az eredeti recept a Blikk Nők Konyhából származik és ott gyömbéres muffin receptként szerepelt. Én a kandírozott gyömbért kihagytam, tepsiben sütöttem muffin kapszlik helyett, plusz megszórtam fahéjas barna cukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...