2010. december 28., kedd

Jöhet a karácsony!

Most már tényleg jöhet a karácsony!!! Egyetemi beadandók beadva, portfólió szintén, így januárra már "csak" az államvizsga maradt, én pedig december 15-e óta végre nyugodtan készülhetek a karácsonyra.
Elsőként Makkakonyha szuper citromos kekszeit sütöttem meg. A történet szépen indult, aztán a hozzávalók szemlézése közben rájöttem, hogy vanília pasztám nincs, na és őrölt mák helyett cukrozott mák lapult csak a fiókban. De persze ez nem vette el a kedvemet, sőt azóta a bécsi Schottentor-nál található (vasárnap is éjfélig nyitva tartó!) Wein&Co Feinkost polcáról már a vanília pasztát is beszereztem:-)

Aztán Lajos Mari marcipános kekszeit is kiszúrtam magamnak, de az az igazság, hogy az eredmény nem nyerte el teljes mértékben a tetszésemet. Lehet, hogy ez csak ízlés dolga, mert anyunak például kimondottan ízlettek.

Hozzávalók:
 30 dkg marcipánmassza, 10 dkg finomliszt, 1+1 tojásfehérje, 6-8 csepp mandulaaroma, porcukor a formázáshoz (+díszítéshez mandulaforgács, vagy pisztácia, cukrozott cseresznye, stb.)
  • A marcipánt apró kockákra vágjuk és 2-3 percig gyúrjuk, míg puha lesz.
  • A lisztre tördeljük a marcipánt, hozzáadjuk a tojásfehérjét, aromát és jól összegyúrjuk.
  • A sütőt előmelegítjük 220 fokra.
  • A masszát porcukorral meghintett munkalapon 3 mm vastagságúra nyújtjuk, és szép formákat szaggatunk ki belőle.
  • A formákat sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, tetejüket megkenjük a kissé felvert tojásfehérjével és díszítjük.
  • Kb. 8 perc alatt megsütjük a kekszeket.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...