2011. március 22., kedd

Mogyoróvajas keksz


Annyi mogyoróvajas keksz recepttel találkoztam a blogger-társak oldalain az elmúlt hetekben, hogy én is beszereztem egy üveg mogyoróvajat. És amikor kiürült a kekszes dobozom (azaz üvegem), eszembe jutott, hogy a DM pontok révén begyűjtött Gyors édességek-ben (Stahl Judit) is találkoztam egy egyszerű recepttel.
Ízlett, napról napra egyre jobban. Mogyoróvaj rajongók körében biztos sikert arat, nekik azonban azt tanácsolom, hogy dupla adagot süssenek, ebből a mennyiségből nekem csak kb. 20 keksz jött ki.

Hozzávalók:
5 dkg tejcsoki, 10 dkg finomliszt, 1/2 kk szódabikarbóna, 5 dkg barna cukor, 5 dkg mogyoróvaj, 1 tojássárgája, 5 dkg puha vaj
  • A lisztet, cukrot, szódabikarbónát összekeverjük egy tálban.
  • Rákanalazzuk a mogyoróvajat és hozzákeverjük a tojássárgáját is.
  • A puha vajjal összegyúrjuk és beledolgozzuk az apróra vágott csokit is.
  • A tésztából diónyi golyókat formálunk, sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük őket, majd a tenyerünkkel ellapítjuk.
  • 175 fokra melegített sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük a kekszeket.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...