2010. július 29., csütörtök

Aszalt sárgabarackos mandulás korongok


A történetet ott kezdeném, hogy még soha nem indultam semmiféle "gasztronómiai" jellegű megmérettetésen.  Aztán februárban véget ért a vizsgaidőszak, a gyerkőc is egyhuzamban két órát aludt délután, úgyhogy hirtelen tele lettem szabadidővel. És ekkor akadtam bele a Tokaji borkorcsolya és desszert verseny kiírásába. 3 borkorcsolyával (receptek jönnek) és 1 desszerttel neveztem. Desszert kategóriában II. helyezést értem el, de hogy kerek legyen a történet, a május végi Tokaji borfesztivál keretében megtartott ünnepélyes eredményhirdetésen a vizsgaidőszak miatt nem tudtam részt venni.

Hozzávalók:
3 tojásfehérje, 15 dkg finom kristálycukor, 1/2 tasak vaníliáscukor,csipetnyi só, 18 dkg darált mandula, 10 szem aszalt sárgabarack apró kockára vágva, 5 dkg fehércsokoládé (pl. Choceur)
  • A tojásfehérjéket a kristálycukorral jó kemény habbá verjük, hozzáadjuk a vaníliáscukrot, csipetnyi sót.
  • Laza mozdulatokkal belekeverjük a habba a mandulát és a barack kockákat.
  • A masszát habzsákba töltjük és sütőpapírral bélelt tepsibe szép kis köröket nyomunk belőle. Vigyázat, sütés közben megnőnek!
  • 150 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütjük a korongokat.
  • A csokit gőz fölött megolvasztom és a korongokat csoki pöttyökkel, esetleg mandulaszemekkel díszítem.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...