2008. január 22., kedd

Zöldséges rétes



Múlt hétvégén túrós rétest sütöttem, de egy kicsit elkalkuláltam magam a bevásárlásnál, megmaradt egy csomag (6 lap) réteslap. Úgy döntöttem, hogy édes töltelék helyett valami sósat kreálok, így született meg a zöldséges rétes mindenki nagy megelégedésére.

Hozzávalók:
6 db réteslap, fél kg mirelit zöldség (brokkoli, karfiol, sárgarépa, zöldborsó stb.), 1 nagy pohár tejföl, 1 tojás, 20 dkg füstölt sajt, szerecsendió, só, bors, kis olaj, 2 dl kefír vagy joghurt, bazsalikom, fokhagyma
  • A zöldségeket mikrohullámú sütőben 1 dl víz és kevéske só hozzáadásával megpároltam.
  • A tejfölt összekevertem a tojással és a lereszelt sajttal, szerecsendióval, sóval, borssal ízesítettem, majd a masszát a már langyosra hűlt zöldségekhez kevertem.
  • A réteslapokat kettesével nedves konyharuhára terítettem, kis olajjal megkentem, egy jó sávban ráterítettem a zöldséges masszát és a konyharuha segítségével feltekertem
  • A rétesrudak tetejét vékonyan megkentem tejföllel és 180 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg szépen pirulni kezdett.
  • Joghurtból, bazsalikomból, fokhagymából készítettem öntetet hozzá.

Finom lett:-) Még köretként is el tudom képzelni valamilyen húsétel mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...