2007. november 19., hétfő

Rokfortos körtés penne




Ahogy így elnézegetem a fenti képet - tényleg semmi különös, egy kis penne valamilyen szósszal, meg kockára vágott valamikkel - el nem tudnám képzelni, hogy mennyire egyedi íze van a rokfort és a körte kombinációjának. Első alkalommal egy hirtelen ötlettől vezérelve készítettem el ezt a tésztát, valószínűleg a tudatalattimban már mozgolódott egy ideje ez a sajt-gyümölcs párosítás:-)

Hozzávalók:
30 dkg penne, 1 nagyobb vajkörte, kevés vaj, 0,5 dl fehérbor, 10 dkg rokfort, 1,5 dl főzőtejszín, őrölt bors, só-olaj a tészta kifőzéséhez

  • Amíg a tészta a leírásnak megfelelően elkészül, al dentére fő, először is meghámozom a körtét, szeletekre, majd kockákra vágom, kevés citromlét csöpögtetek rá, hogy ne barnuljon meg.
  • Serpenyőben felforrósítok egy nagyon pici vajdarabot, rádobom a körtét, és addig sütögetem, amíg el kezd kicsit pirosodni, karamellizálódni.
  • Ekkor hozzáöntök egy löttyintésnyi bort, nálunk most éppen egy kis üveg késői szüretelésű fehérbor volt felbontva, és hagyom, hogy a bor nagy része elpárologjon.
  • Most lehet a körtéhez morzsolni a rokfort sajtot, és hozzáönteni a tejszínt. Én a rokfort domináns íze miatt sót szinte nem is használtam, csak feketeborsot őröltem rá.
  • Végül a mártást ráöntjük a tésztára, kicsit hagyjuk, hogy megszívja magát, és már lehet is tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...