2007. október 30., kedd

Spenótos lasagne


Nálunk J vegetáriánus. Így aztán az iskolai menza alapból kiesik, bár oda már húsevő korában sem volt hajlandó járni. Na, de ez még nem lenne gond, viszont egy idő óta, amikor is kissé érdekes állagú lágytojást tálaltak fel neki egy panzióban, már a tojást sem hajlandó megenni, és ami az én szememben kisebb fajta eretnekség, utálja a padlizsánt és a cukkinit. Így aztán az apjával törhetjük eleget a fejünket, hogy mi legyen a vacsi, mert azért a gyereknek legalább egyszer illene meleg ételt ennie a nap során.

Múlt héten gyorsbevásárlás alkalmával került a kosárba egy adag hűtött lasagne tészta is, spenót általában van otthon, így adott volt, hogy spenótos lasagne készül vacsorára. Egyébként gyerekkoromban nem nagyon rajongtam a menzás spenótért, viszont így felnőtt fejjel nagyon megkedveltem mindenféle változatban, most már főzelékként is megeszem.

Lássuk akkor a receptet!

Hozzávalók:
1 csg lasagne (hűtőpultos), kb. 0,5 kg mélyfagyasztott leveles spenót, 4 gerezd fokhagyma, só, bors, szerecsendió, 3 dl főzőtejszín, kb. 25 dkg füstöltsajt, 1 ek parmezán-"por", fetasajt
  • Először is kevés vajon megpároltam a fokhagymát összezúzva, aztán hozzáadtam a fagyasztott spenótot. Néha megkevertem, majd mikor már kiolvadt és rottyant egyet, sóval, őrölt feketeborssal és kis szerecsendióval fűszereztem, végül a főzőtejszín felét is hozzáöntöttem. (Nálunk otthon a spenót a Metro-ban kapható fagyasztott-adagolt változatban lelhető fel. Ilyen kis spenót-galacsinokat kell elképzelni, gondolom az éttermek helyzetét könnyítik meg ezzel, pontosan kiszámolható, hogy egy főre egy adag az mondjuk 10 galacsin - praktikus.
  • Amíg a spenót elkészült, lereszeltem a füstölt sajtot, adtam hozzá egy kis porított parmezánt is, (jó-jó, tudom, hogy ennek semmi köze az igazi parmiggiano reggiano-hoz), és a kivajazott tűzálló forma alját lefedtem a lasagne lapokkal. Majd erre jött egy réteg spenót, a tetejét megszórtam a sajttal, és lefedtem a lasagne lapokkal.
  • A rétegezést spenóttal és sajttal fejeztem be, rámorzsoltam még egy darabka maradék fetasajtot is, és az egészet meglocsoltam a tejszín másik felével. Végül előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg szépen megpirult a teteje.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...