2011. november 15., kedd

Sütőtöktorta mascarpone krémmel

2011-11-14 14.44.56.jpg


Kaptunk egy méretes sütőtököt és ma jött el az a nap, amikor végre rászántam magam, hogy feldaraboljam. Szépen szeletekre vágtam, megsütöttem, kikapartam a húsát és pürésítettem. Jó nagy adag lett, úgyhogy tököt tökkel fogunk enni mostanában:-) Az első adag püréből készült ez a - szerintem - különleges torta.

Hozzávalók:
Tésztához
25 dkg sütőtökpüré, 1,5 dl napraforgóolaj,  2 tojás, 1 kk vaníliapaszta (vagy 1 csg vaníliáscukor), 15 dkg liszt, 17,5 dkg (barna)cukor, 10 dkg darált mogyoró, 1 csg sütőpor, 1 kk fahéj
Krémhez
25 dkg mascarpone, 12,5 dkg porcukor, 5 dkg vaj
  • A sütőtökpürét kikeverjük az olajjal, tojásokkal, vaníliával, majd hozzáadjuk a cukrot, a sütőporral elkevert lisztet, darált mogyorót  és végül az őrölt fahéjt.
  • A masszát kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütjük (tűpróba!).
  • A tortát miután kihűlt félbevágjuk és megtöltjük a porcukorból, vajból, mascarponéból kikevert krém felével, majd a maradék krémmel bevonjuk kívülről.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...